Ağu
2
2011
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

GÖLGESİZLER'İN KURGU TEKNİĞİ VE TEMASI / DOÇ.DR. ALAATTİN KARACA

GÖLGESİZLER'İN KURGU TEKNİĞİ VE TEMASI

DOÇ. DR. ALAATTİN KARACA
- yazıyı okumak/ indirmek için yazının devamına tıklayın –

Ağu
2
2011
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

SELAHATTİN HİLAV’I OKURKEN / CAFER GARİPER

     Bu yazıda Selahattin Hilav'ın 1974 tarihli “Nâzım Hikmet Üzerine Notlar” başlıklı yazısında Nâzım Hikmet’in Türk şiirindeki yerini belirlemeye çalışırken Ahmet Hâşim ve Yahya Kemal’le yaptığı karşılaştırma üzerinde durulmaktadır. Hilav'ın Yahya Kemal hakkındaki sübjektif yargılarının edebiyat eserlerinin  ve santakarların değerlendirilmesindeki temelsizliğine eleştirel bakış  getirilmeye çalışılmaktadır.

Tem
11
2011
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

ABDÜLHAK HÂMİD TARHAN'DAKİ NAMIK KEMAL -TİYATRO ESERLERİNDEN HAREKETLE ABDÜLHAK HÂMİD TARHAN'DA NAMIK KEMAL TESİRİ- / DR. OĞUZHAN KARABURGU

      Tanzimat devri Türk edebiyatının öncü isimlerinden biri olan Namık Kemal, yazdığı eserler ve fikirleriyle nesiller üzerinde etkili olmuş güçlü bir şahsiyet ve kalemdir. Namık Kemal’in etki dairesinin içerisinde yer alan hatta merkezinde duran isimlerden birisi de Abdülhak Hâmid Tarhan’dır.

     Abdülhak Hâmid, her zaman gerçek üstadı olarak Namık Kemal’in ismini anar. Namık Kemal de Abdülhak Hâmid’deki cevheri keşfeden ve onu yönlendirmeye çalışan isimdir. Abdülhak Hâmid, hayatında Namık Kemal’e nasıl özel bir yer verir ve onu ebedî üstadı olarak tebcil ederse, Namık Kemal de Abdülhak Hâmid’e ayrı bir kıymet verir, onun şiirine nazire yazar ve esas yenilikçi olarak Şinasi’nin yanında Abdülhak Hâmid’in ismini anar: “Müceddidlik hakkı ise ya Şinasi’nin, ya senindir. Ben arada hatt-ı ittisalim.

Tem
8
2011
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

ŞİİR VE İÇTENLİK/ CAFER GARİPER

ŞİİR VE İÇTENLİK/ CAFER GARİPERBu yazıda Melih Cevdet Anday'ın Akan Zaman Duran Zaman-1 adlı kitabında yer alan “İçtenlik Açısından” başlıklı yazısında şiir ve içtenlik konusunu ele alışı eleştirel bakışla değerlendirilmektedir. Onun Yahya Kemal'in şiiri ve klasik Türk şiir hakkındaki görüşleri eleştirel dikkatle ele alınmakta, vardığı yargılar tartışılmaktadır.

Şub
16
2011
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

NECİP FAZIL’IN “ÇİLE”Sİ / İBRAHİM BİRİCİK

     Necip Fazıl Kısakürek(1905–1983), Modern Türk Şiiri’nde iz bırakan müstesna şahsiyetlerden biridir. Batı şiiriyle geleneğimizi kendi kültür potasında eriterek şiirini mistik ve modern temeller üzerine oturtan şair; şiirlerinin genelinde, insanın iç dünyasındaki duygu ve tutkuları anlatma ve benlik problemini aşma gibi deruni konulara değinir. Çile şiiri de, şiirlerinin bütününün hülasası niteliğinde olması ve bu konuları yansıtması bakımından gayet önemlidir.

Üye Paneli

Üye Adı:
Şifre :

Şifrem?
Üye Olun !

Reklam

    Reklama tıklayarak sitemize katkıda bulunun...

Kİmler Çeviİrİmİçİ

Kullanıcılar :

Arama Motorları : Crawl Bot, Yandex Bot

Şuan Sitede 0 kullanıcı, 2 arama motoru, 5 ziyaretçi ile toplamda 7 kullanıcı bulunmaktadır.

Takvim

«    Eylül 2018    »
PtSaÇrPrCuCtPz
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930