Nis
24
2010
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

ASAF HÂLET ÇELEBİ’NİN ŞİİRLERİNDE ÇOCUK, MASAL VE TEKERLEME / NURULLAH ULUTAŞ

     Cumhuriyet Dönemi’nin önemli şairlerinden Asaf Hâlet Çelebi, şiirinde ele aldığı temaların çoğunu çocuksu bir bakış açısı ve masalsı bir havayla işlemeye çalışır. Evrensel anlamda çocuk sevgisine sahip olan Asaf Hâlet Çelebi, gerek şiirlerinde gerekse gerçek hayatında bu çocuk yönünü muhafaza eder. O, çocukluğunda dinlediği masal ve tekerlemeleri yeniden yorumlayarak onları şiirine malzeme yapar. Masal ve tekerleme hem ahenk hem de içerik bakımından onunu şiirini besleye unsurlardır. Asaf Hâlet’te masala sığınma bazen gerçeklerden kaçınarak mutluluğu arama özlemi, bazen sosyal eleştiri bazen de felsefî görüşlerini somutlaştırmaya yöneliktir. Şiirine ilham veren masallar yalnız Türk masalları olmayıp Hint, İran ve Fransız masalları da onun şiirine kaynaklık eder.

Nis
21
2010
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

MEHMET ÖNAL’IN ÇEMBERİMDE GÜL OYA ADLI HİKÂYE KİTABINDA SOSYAL HAYATIN YANSIMALARI / CEYHUN ŞAHİN

     1979’dan beri Divan, Töre, Milli Eğitim, Nilüfer, Türk Kültürü, İlk Yaz, Bilig, Yedi İklim, Türk Yurdu, Son Duvar, Irmak, Edebiyat Güncesi ve Türk Edebiyatı gibi dergilerde kültür, edebiyat ve sanat ile ilgili yazılar yayınlayan Mehmet Önal, bilim ve sanat adamlığı sıfatlarını bir arada taşıyan bir şahsiyettir. Edebiyat bilimi ve teorisi ile ilgili bilimsel eserler yazan Mehmet Önal, aynı zamanda Şeffaf Kanatlı Zaman(1994), Ömrün Özeti Bir Gün(1996), Efsâne(1999) ve Kırlangıçlar Ülkesi(2008) isimleriyle dört roman, Çemberimde Gül Oya(1998) ve Kafdağı’na Kar Yağıyor(2000) adlı iki hikâye kitabı kaleme almıştır.

     Hayatı ve varlığı, her yönüyle mecazların bir toplamı olarak algılayan Mehmet Önal’ın sanat anlayışının temelini, mecazın perdeleri arkasındaki hakikate ulaşma isteği oluşturmaktadır. “En büyük mecaz kâinattır. Hakikatin peşinde döner durur.”  cümleleriyle bu anlayışını özetleyen Mehmet Önal, sanatı sembol olanın içinde yeni bir sembol olarak görmektedir.

Nis
8
2010
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

“ORTADAKİ ADAM”DAN “TAHİR SAMİ BEY’İN ÖZEL HAYATI”NA MUSTAFA KUTLU HİKÂYECİLİĞİNİN KRONOLOJİK TAHLİLİ / NECATİ TONGA

     Mustafa Kutlu ve eserleri üzerine bugüne kadar yazılmış yüzlerce makale, çeşitli dergilerde hazırlanmış onlarca özel dosya, bir armağan kitap, yine kitap olarak yayınlanmış üç inceleme; edebiyat tarihimizde bir edebiyatçıya karşı nadir görülen kadirşinaslığın örneği olarak dikkat çekmektedir. Edebiyatımızda Mustafa Kutlu gibi hayattayken hakkında bu kadar çok çalışma yapılan başka bir yazar var mıdır?(Bu soruya olumlu bir cevap vermek güç.)Peki, Mustafa Kutlu’yu Türk hikâyeciliğinde farklı ve önemli kılan nedir? Mustafa Kutlu hikâyeciliğinin karakteristik özellikleri nelerdir? Kutlu Hikâyeciliği muhteva, teknik, üslûp, dil ve anlatım yönlerinden nasıl bir gelişim süreci takip eder? Bu yazıda bu sorulara cevap aranacak, Mustafa Kutlu hikâyeciliği bu doğrultuda kronolojik olarak değerlendirilmeye çalışılacaktır.

Nis
1
2010
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

DOĞUMUNUN 106. , VEFATININ 35. YIL DÖNÜMÜNDE ARİF NİHAT ASYA’NIN “NAAT”I ÜZERİNE BİR TAHLİL / PROF. DR. İSMAİL ÇETİŞLİ

DOĞUMUNUN 106. , VEFATININ 35.  YIL DÖNÜMÜNDE ARİF NİHAT ASYA’NIN “NAAT”I ÜZERİNE BİR TAHLİL
PROF. DR. İSMAİL ÇETİŞLİ
- yazıyı okumak/ indirmek için yazının devamına tıklayın –

Nis
1
2010
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

TANPINAR’IN HUZUR ROMANI VE BİR SEHİV / YARD.DOÇ.DR. CAFER GARİPER

   Şair Fuzûlî, kâtiplerin yaptığı yanlışlardan bîzâr olduğu bir sırada,

Kalem olsun eli ol kâtib-i bed-tahrîrin

Ki fesâd-ı rakamı sûrumuzu şûr eyler

Gâh bir harf sukûtiyle kılur nâdir’i nâr

Gâh bir nokta kusuriyle gözü kör eyler

diye beddua etmişti. Eski yazıda kısa ünlüler çoğu kez bir işaretle gösterilmediği ve bazı harfler arasındaki farklar harfin üzerine konan nokta işaretleriyle belirtildiği için yazıyı yazış esnasında kelimelerin imlâsındaki küçük aksamalar ve kusurlar büyük hatalara yol açabiliyordu. Eski yazıda ‘r’ ile ‘z’ harfleri arasında sadece bir nokta işareti farkı vardır. Yazı yazan biri dalgınlıkla ‘r’ harfinin üzerine nokta koymayı unutursa “göz” yerine “kör” yazmış olur. Böyle bir durum da anlamın değişmesine yol açar.

     Eski devirlerde olduğu gibi günümüzde de herhangi bir yazıda veya edebî metin üzerinde yapılan bazı hatalar büyük yanlışlara sebep olabiliyor. İşte bu tür hatalardan biri de Ahmet Hamdi Tanpınar’ın Huzur romanında yer alıyor.

Üye Paneli

Üye Adı:
Şifre :

Şifrem?
Üye Olun !

Reklam

    Reklama tıklayarak sitemize katkıda bulunun...

Kİmler Çeviİrİmİçİ

Kullanıcılar :

Arama Motorları : Crawl Bot, Google Bot

Şuan Sitede 0 kullanıcı, 2 arama motoru, 0 ziyaretçi ile toplamda 2 kullanıcı bulunmaktadır.

Takvim

«    Eylül 2018    »
PtSaÇrPrCuCtPz
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930