Şub
8
2010
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

TURAN OFLAZOĞLU'NUN OYUNLARI / YARD.DOÇ.DR. YUNUS AYATA

TURAN OFLAZOĞLU'NUN OYUNLARI / YARD.DOÇ.DR. YUNUS AYATA    Tragedya yazarı olan ve trajik unsurun ortaya çıkması için en elverişli zemin olarak bireyin var olma çabasını iktidar mücadelesi şeklinde kurgulayan Turan Oflazoğlu'nun en önemli cephesi sloganik söylemlerden uzak durmak suretiyle sanattan taviz vermeden millî benliği yüceltme çabası olarak kendini gösterir. Yazar, millî benliğin yaratıcısı olarak toplumların geçmişlerini dolayısıyla tecrübelerini gördüğünden olsa gerek oyunlarının önemli bir kısmının konusunu Türk tarihinden almıştır. O, konusunu tarihten ve mitolojiden alan oyunları dışında köy hayatını ve soyut konuları ele aldığı eserlerinde de bireyin açmazları etrafında kan davası, toplumun kadın algısı, özgürlük, adalet, din ve dış göç gibi toplumsal meseleleri irdelemiştir. Oflazoğlu, tercihini çoğunlukla tragedya türünden yana kullanmasına rağmen komedi türünü de ihmal etmemiştir; ancak onun komedi türündeki oyunlarının güldürü sahnelerine dikkat edilecek olursa kara mizah yerine trajikomiğin yakalanmaya çalışıldığı görülür.

Ara
30
2009
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

YENİ TÜRK EDEBİYATI-EN UZUN ASRIN EDEBİYATINA TEORİK YAKLAŞIM II.KİTAP / DOÇ.DR. MEHMET ÖNAL

     Yazar, "Subjektif bir değer olan edebî eser, objektif bilim metotları ile incelenebilir mi? Edebiyat eğitiminin hedefleri ile edebî değer arasında ne gibi bir ilişki vardır? Uyguladığımız edebiyat eğitimi, ne yaparsak daha verimli olabilir? Terimleşme konusunda müşterek kabuller nasıl bulunur? Edebiyat eğitimi uygulamasında karşımıza çıkan problemler, YÖK programı ve üniversite müfredatında yer alıyor mu? Okuldan mezun olan öğrencinin göreve başlayabilmesi ile üniversite eğitiminin bir ilgisi var mı?..." gibi sorular sorarak edebiyat eğitimi, edebî değer ve hayat arasında ilgi kurmaya çalışır; edebî değeri, temel problem olarak düşünür.

     İnsan, yaşamak için tefekkür eder, sever, paylaşır, çalışır. Çalışmak, genel anlamıyla bir meslek grubuna bağlı olarak hizmet ve üretim yapmak anlamına gelir. Edebiyat ile ilgili eğitimimiz, bize hayatımızı sürdürebilmek ve geçimimizi sağlamak üzere bir meslek kazandırmalıdır.

     Edebiyat eğitiminde ve edebî değer yargılarında, var oluşun sırlarını çözmeye çalışmak ve bu yolla vatanımıza hizmet etmek, en önemli hedeflerimiz arasındadır.

     İlkeleri belirlenmiş bir üniversite eğitimi, edebî değeri, eser ve hayat planında yakalayabilir. Edebî değerin ilkeleri, bu bakımdan çok önemlidir. Eserin bu cildinde, millî ve evrensel planda geçerli olan bir edebî değer tartışması açılmakta ve onun ilkeleri makul sınırlarla belirlenmektedir.

     AKÇAĞ YAYINLARI, ANKARA 2009.

 

Ara
30
2009
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

ŞİİR TAHLİLİ-TEORİ-UYGULAMA / PROF.DR. ŞERİF AKTAŞ

     "Şiir Tahlili -Teori ve Uygulama-" adlı kitap, ders hazırlıkları ve notlarının düzenlenmesi sonucu oluştu. Merhum Mehmet Kaplan'ın gayretleriyle edebiyat ile ilgili inceleme, çözümleme, yorumlama etkinliklerinde olduğu gibi, edebiyatın eğitimi alanında da, metnin esas alınması düşüncesi bir nesil tarafından kabul edilmişti. Bu düşünce ve teklif edebî metni, bir inceleme objesi olarak tanımayı ve diğer metin tarzlarından farklılıklarını araştırıp ortaya koyma problemini beraberinde getirmekteydi. Bu kitabın ilk bölümünde bu probleme cevap verilmeye çalışıldı. Edebî metnin, "sanatı yapan varlık olan insan" varlık şartından hareketle, insan olan her yerde ve zamanda ortaya konulduğu hatırlatıldı. Böylece sanat ve dolayısıyla edebiyatla ilgili etkinliklerin insan olmanın gereği olduğu sezdirildi. Hiç bir tanıma iltifat etmeden, bu metinlerin özellikleri sayıldı ve metin tarzlarından söz edildi. Bu metin tarzlarından birinin, kişinin coşku ve heyecanını dile getiren metinler, kısa ve kabul görmüş adıyla şiir olduğu belirtildi. Sonra da bu estetik objenin nasıl çözümlenmesi gerektiği konusu üzerinde duruldu. Çalışmanın bu kısmı bir metot teklifi özelliği taşımaktadır.

     AKÇAĞ YAYINLARI, ANKARA 2009, 208 s.

 

Ara
16
2009
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

OĞUZ ATAY İÇİN:BİR SEMPOZYUM / HANDAN İNCİ-ELİF TÜRKER

OĞUZ ATAY İÇİN:BİR SEMPOZYUM / HANDAN İNCİ-ELİF TÜRKER      Türkçe edebiyatın en önemli yazarlarından biri olan Oğuz Atay, ölümünün 30. yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi'nde yapılan bir sempozyumla anıldı. Atay'ın, aynı zamanda Türk edebiyatının en sevilen, en geniş okur kesimine sahip yazarlarından biri oluşunu hareket noktası alan sempozyum, Oğuz Atay okurlarını bir araya getirdi, onları Atay'ın arkadaşlarıyla, Atay'ın eserleri üzerine yazılar yazmış eleştirmenlerle ve akademisyenlerle buluşturdu.
     Bu kitap, bu sempozyumda bir araya gelen eleştirmenlerin, akademisyenlerin, yazar ve sanatçıların Atay'la ve eserleriyle ilgili önemli saptama ve değerlendirmelerinden oluşuyor. Aynı zamanda Atay'ın, Korkuyu Beklerken yayımlandığı yıl verdiği bir radyo röportajının çözümlemesini de bu derlemede ilk kez okuma fırsatı buluyoruz.
     İLETİŞİM YAYINLARI, İSTANBUL, 2009.

Ara
10
2009
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

KURGULANMIŞ BENLİKLER : OTOBİYOGRAFİ, KADIN, CUMHURİYET / NAZAN AKSOY

     Nazan Aksoy Kurgulanmış Benlikler'de yakın tarihimizi, o döneme tanıklık eden kadınların dilinden, onların otobiyografilerinden okuyor. Özellikle son yıllarda yayımlanan kadın otobiyografilerinin de genel olarak odak noktası modernleşme ve özel olarak Cumhuriyet tarihidir. Bir yakın okumayla, kadın otobiyografi yazarlarının hayatlarında hangi sorunlar öne çıkıyor ve bu hikâyeler otobiyografi türünün Batı'daki örneklerine hangi yönlerden benzerken nerelerde ayrışıyor sorularının üzerine eğiliyor. Kurgulanmış Benlikler, modernleşme projesi içinde kimliğini kurmuş, bu projenin kadınlara sunduğu imkânlardan yararlanmış, böyle meslek ve kimlik edinmiş kadınların hikâyelerini anlatıyor.

     Otobiyografilerden yola çıkan Nazan Aksoy, Cumhuriyet'e, Türk modernleşmesinin temel meselelerinden biri olan kadının toplumdaki yerine yine kadınların gözünden bakma imkânı sağlıyor.

     İLETİŞİM YAYINLARI, İSTANBUL 2009.

Üye Paneli

Üye Adı:
Şifre :

Şifrem?
Üye Olun !

Reklam

    Reklama tıklayarak sitemize katkıda bulunun...

Kİmler Çeviİrİmİçİ

Kullanıcılar :

Arama Motorları : Crawl Bot

Şuan Sitede 0 kullanıcı, 1 arama motoru, 5 ziyaretçi ile toplamda 6 kullanıcı bulunmaktadır.

Takvim

«    Kasım 2018    »
PtSaÇrPrCuCtPz
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930