May
14
2012
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

BİR POPÜLER ROMANCI ESAT MAHMUT KARAKURT - BİR ESTETİK ROMANCI AHMET HAMDİ TANPINAR / PROF.DR. ŞABAN SAĞLIK

     Sanat, hitap ettiği 'kitleye' göre, 'popüler' ya da 'estetik' vasıflar kazanıyor. Bu iki sanat kategorisi hemen her ülkenin sanat tarihinde mevcuttur. Ayrıca, her ülkede bu iki sanatı karşılayan değişik adlar ya da terimler kullanılmaktadır. Bu kitapta söz konusu durum, 'roman' örneğinde ortaya koymaya çalışılarak 'popüler roman' ve 'estetik roman' kavramları tercih edildi. Ayrıca bu iki kategoriye birer örnek romancı da seçildi. Popüler romana Esat Mahmut Karakurt; estetik romana ise Ahmet Hamdi Tanpınar temsilci olarak tercih edildi.     Popüler romancılar sanatalrını mutlaka birşeye (para, ün ideoloji) alet ederler. Buna karşılık estetik roman yazarları, sanatlarını herhangi bir şeyin aracı olarak görmezler. Esat Mahmut, hemen hemen bütün romanlarını genç Türkiye Cumhuriyeti'nin gerçekleştirdiği inkılapları ve Batılı hayat tarzını yerleştirmek maksadıyla yazmıştır. Tanpınar'da böyle bir kaygı yoktur. Onun en büyük amacı, çokça ciddiye aldığı edebiyat alanında mükemmel romanlar yazmaktır. Tabii ki, bu romanlarda Türk insanının temel trajik ve felsefi problemleri irdelenmiştir. İlk planda estetik değeri yüksek romanlar yazmayı hedefleyen Tanpınar, ikinci planda Türk milletinin temel trajedisini ve problemlerini yansıtmayı gaye edinmiştir.     Bu kitapta söz konusu romancılar; hem romancı kimlikleri hem romanları hem de okurları açısından mukayeseli bir şekilde irdelenmeye çalışılmıştır.

May
8
2012
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

Türk Şiirinde Hz. Peygamber (1860-2011) / Prof.Dr. İsmail Çetişli

     Konu: Her türlü sanatın (mimari, heykel, resim, musiki, edebiyat vb.) ana kaynaklarından biri din; dinin sınırlarını belirlediği evrene dair varlık, tabiat, insan, olay ve meselelerin birey ve toplumun zihni, ruhu ve gönlünde uyandırdığı coşku ve heyecanlardır. Söz konusu evrensel gerçek, diğer toplumlar gibi, Türk milleti için de geçerlidir. Nitekim Türk milletinin geride bıraktığı son on asırlık kültür ve sanatının ana kaynakların başında İslâmiyet yer alır. Hz. Muhammed, İslâm dinin peygamberi; yani bu dini ve esaslarını insanlara tebliğ eden; tebliğ ettiği dini kendi hayatında bütün derinliği ve genişliği ile yaşayan; kimlik ve kişiliğiyle “örnek” olan insandır. Söz konusu nitelikleriyle O, -özellikle kendisine inanan mümin ve toplumlar için- müstesna bir şahsiyettir. Böyle bir müstesna kimlik ve kişiliğin, toplumun sanatında yankısını bulmaması düşünülemez elbette. Nitekim Türk edebiyatının son on asırlık tarihinde ana konularından biri Hz. Peygamber olmuştur. O kadar ki, XI. yüzyıldaki ilk İslâmî eserlerden bugüne kadarki Türk edebiyatında zengin bir “Peygamber Edebiyatı”nın varlığından bahsetmek hiç de mübalâğa olmaz...

Şub
25
2012
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

PROF.DR.BİLGE ERCİLASUN ARMAĞANI

İçindekiler

Söz Başı

“Prof. Dr. Bilge Ercilasun ile Söyleşi”, Prof. Dr. Âbide Doğan / 1

“Kırk Bir Kere Maşallah”, Prof. Dr. Ahmet Bican Ercilasun / 55

“Prof. Dr. Bilge Ercilasun”,  Doç. Dr. S. Dilek Yalçın Çelik / 61

Makaleler

“İki Şair ve Hapshane ya da İçerden Dışarıya İki Ayrı Bakış”, Dr. Nesrin Tağızade Karaca / 73

“Aydemir ve Pervaneler’de Türkçülüğün İzleri”, Dr. Hüseyin Tuncer / 91

“Balkanlardaki Türk Halk Edebiyatı ile Modern Edebiyat Arasındaki İlişkiler” , Dr. Abdulkadir Hayber

“Bir Gençlik Romanı Sevgi ve Saygı”, Dr. Âbide Doğan / 111

“Roman Yazarı Faik Baysal”, Dr. Ülkü Gürsoy / 121

“Tanpınar Hakkında Proust’a Dair”, Dr. İbrahim Şahin / 141

“Çağdaş Türk Şiirinde Sayıların Kullanımı (Rakamların Dili)”, Dr. Mesut Tekşan / 149

“Recep Bilginer’in İsyancılar, Parkta Bir Sonbahar Günüydü, Oyun Bitti, Karım ve Kızım Adlı Tiyatro Eserlerinde İnsan”, Dr. Gıyasettin Aytaş / 167

“Düzyazıları Bağlamında Yahya Kemal’in Sanatının ve Düşünce Dünyasının Temelini Oluşturan Değerler ve İkilik Problemi”, Dr. S. Dilek Yalçın Çelik / 177

“Modern Türk Edebiyatında Kadın İmgesi ve Kadın Yazarlar Hakkında Kısa Bir Değerlendirme”, Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan /  197

“Kadın Kimliğinin Oluşması ve Mekân-Aşk İlişkileri: Halide Edip Adıvar’ın Sinekli Bakkal’ı Üzerine Bir Çalışma”,  Dr. Eunkyung Oh / 211

“Öze Dönüş ve Yeniden Dirilişin Müjdesi-Yeni Bir Neslin Romanı: Nuh Tufanı”, Dr. Salim Çonoğlu /  227

“Uyanış Çağı Bulgar Edebiyatında Poema”, Dr. Melahat Pars / 247

“Romanda Sosyal Gerçekçiliğin Köylüleri/İşçileri”, Dr. Mehmet Narlı / 255

“Türk Romanında 1950-1960 Arasında Gecekondu Sorunu”, Dr. Belkıs Sanay / 267

“Deniz Kıyısında Koşan Ala Köpek’te Neslin Devamı ve Susuzluk”, Dr. Bayram Yıldız / 281

“Tarihi Doğrular Ekseninde Cem Sultan Tragedyasına Kısa Bir Bakış”, Dr. Hüseyin Doğramacıoğlu / 295

“Beşir Fuad ile Menemenlizade Mehmet Tahir Arasındaki Tartışmada Romantizm ve Realizmin Keşfi”, Dr. Refika Altıkulaç Demirdağ / 305

“Namık Kemal’in Vaveylâ Adlı Şiirinde Vatan Anlayışı”, Canan Öktemgil Turgut / 315

Prof. Dr. Bilge Ercilasun’un Öğrencileri ile Çekilmiş Fotoğrafları / 323

 

Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2010, 323s.

Ara
27
2011
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

100. Yılında Yeni Lisan Hareketi ve Millî Edebiyat Çalıştayı Bildiri Kitabı

 29-30 Nisan 2011 tarihinde İstanbul'da Türk Edebiyatı Vakfı'nın tarihi binasında Türk Dil Kurumu ve Türk Edebiyatı Vakfı'nın desteği, Basın İlan Kurumu'nun katkıları ile gerçekleştirilen "100.Yılında Yeni Lisan Hareketi ve Millî Edebiyat Çalıştayı"nın bildiri kitabı Türk Edebiyatı Vakfı yayınları arasında çıktı. Bildiri kitabını TEV'in satış bürosundan temin edebilirsiniz...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Ağu
11
2011
    Facebook'da Paylaş Twitter'da Paylaş FriendFeed Google

MEKÂNIN HİKÂYESİ,HİKÂYENİN MEKÂNI / YARD.DOÇ.DR. AYŞE DEMİR

   "Mekanın Hikayesi-Hikayenin Mekanı" isimli bu kitapta mekan bir kurgu öğesi olarak incelenirken birey ve toplum için ifade ettiği anlam dünyasıyla da karşımızdadır. Başta ev olmak üzere bütün mekânlar 'yaşam'a ve 'ölüme' e sahne olurlar. Kalıcılıkları, insan hayatına kıyasla daha uzun olduğu için nesiller boyu dönüşümlere ve yeniden başlangıçlara tanıklık edebilirler. Buna göre mekânlar aynı 'tarihi' olma vasfını da derinliklerinde barındırmaktadırlar. Çünkü bireye ve topluma ait tarihe sahne olmuşlar ve tanıklık etmişlerdir. İnsanlar ve eylemler geçip gitse de mekânlar bütün yaşanılmışı muhafaza eden ve hatırlatan yapılarıyla oradadırlar. Derinliklerinde yatan ve biriktirdiklerinden oluşan bu anlam dünyalarını başka zamanlarda anlatmaya devam ederler. Mekân-insan-zaman arasındaki bu ilişki, maddi cephesi bir tarafa, neredeyse tamamen ruhsal niteliktedir.

     Elinizdeki kitabın amacı, kurgunun önemli bir parçası olan mekânın derin boyutlarını ve olay örgüsü, kişiler, zaman ve diğer kurmaca unsurlarıyla olan etkileşimini Türk hikâyeciliğinin bir döneminde görünür kılmaktadır.

 

    Kesit Yayınları, 2011.

Üye Paneli

Üye Adı:
Şifre :

Şifrem?
Üye Olun !

Reklam

    Reklama tıklayarak sitemize katkıda bulunun...

Kİmler Çeviİrİmİçİ

Kullanıcılar :

Arama Motorları : Crawl Bot

Şuan Sitede 0 kullanıcı, 1 arama motoru, 5 ziyaretçi ile toplamda 6 kullanıcı bulunmaktadır.

Takvim

«    Eylül 2018    »
PtSaÇrPrCuCtPz
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930